söndag 27 maj 2018

Dop för vår lilla Molly




Idag har vi haft dop för vår lilla tjej Molly som föddes 8 februari. 

Kom på att jag ville göra en sån "vimpelslinga" med hennes namn och sökte lite inspo på Pinterest och kom på att det även kunde vara roligt att göra egna placeringskort. Sagt och gjort så gjorde jag detta. Vimplarna gjorde jag enkelt med enfärgat rosa papper, lite washitejp med stjärnor och bokstäverna skrev jag ut från dator på år laserskrivare och klippte ut. Några stora vita paljettstjärnor och en blomma på varje satte pricken över i. Jag blev väldigt nöjd med denna som ska få flytta in i hennes rum efter dopet. 

Placeringskorten gjorde jag enkelt med att skriva ut texten från datorn och limma fast och sätta dit lite washitejp, rhinestonesfötter och peel-off stickers med bäbistema. Blev väldigt näjd även med dem. 

Slutligen kom jag på att jag ville ha någon slags "gift-bag" och vek då dessa påskar och dekorerade med en söt metallsilverblomma och limmade dit en halvpärla i mitten. Påsarna stängde jag med en liten klädnypa och de är fyllda med rosa och vitt godis.

Tack för titten idag =)
/ia

1 kommentar:

  1. Så mycket fint du gjort till dopet! Underbart med barndop! Och jättesött med det fina namnet i vimplarna:)
    Kram och må så gott!

    SvaraRadera