tisdag 21 oktober 2014

Dubbel födelsedag dag!



Idag fyller en fin kollega år och det översta kortet fick ära hennes födelsedag. Pappret med kvinnan på var så läckert så jag kände att jag ville göra ett kort med lite andra dimensioner än vad jag brukar (15*15). La till lite Rhinestones som örhängen och detaljer på skorna och hittade en handväska som jag la till för lite 3D-effekt. Blev riktigt nöjd med detta enkla men ändå väldigt fina kort.

Det undre kortet är till en av mina bästa vänner sedan länge. En Magnoliastämpel färglagd med Promarkers, en metallfjäril metallhörn och två fina blommor. Bakom det hela en kakservett och ett fint papper från ett pappersblock inköpt på PY Hobby. Där kan man hitta mycket fint till bra priser och snabb leverans.

Lämna gärna en kommentar om du kikar för då blir jag glad =)
Och så kan jag hälsa på hos dig =)

4 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Så fina kort! Olika men fina båda två.
    Jag har haft en lång paus från scrap och blogg, så jag missade din fråga från i somras angående korten jag visade då. Så ett sent svar kommer här :-) Jag har en Cuttlebug som jag är jättenöjd med och diesen som jag köpte hos Ljuva änglar kommer från Go Kreate om jag minns rätt. Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kort, gillade verkligen det översta kortet, enkelt och stilrent,
    så glad dina vänner ska bli över att få så fina kort på deras födelsedagar.
    Kram & trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Det översta kortet speciellt blev super! Kul med nåt annorlunda! Gillar också siluetten!!

    SvaraRadera
  4. Å vilka fina kort! Vad roligt det är att man kan hälsa på hos varann och se allt fint andra skapar. TACK för titten! Återkommer snart och ser mer ;)

    SvaraRadera